Tatra KT8D5 villamos
A kezdetek kezdetén 1980-ban a Csehszlovák Közlekedési minisztérium által rendelt villamosoknak két kitételt szabtak. Háromrészeseknek és nyolctengelyeseknek kellett lenniük.
Az első prototípus a KT8D5CS nevet kapta, amiből a CS a Csehszlovák Szocialista Köztársaság CSSR rövidítése. 1984-ben állt forgalomba Prága útjain. A próbák után két évvel a Csehszlovák vállalkozások által gyártott első darabok megérkeztek Prágába, Plzen-be, Kassára, ugyanebben az évben megkezdődött a villamosok sorozatgyártása is. A KT8D5CS villamosokat később eladták Miskolc városának.
1990-ben 45 darab KT8D5K típust szállítottak le az Észak-Kóreai Pjoengjang-ba. A kocsik számozása 1001-től indult.
Egyetlen egy darab KT8D5SU került Moszkvába ami főleg az N1-es vonalon közlekedett. Később Wolgograd-ba került, jelenleg depóban áll, mert nincs pénz a modernizálására.
1998-ban KT8D5N-et rendelt Brno városa. Ezek a középső rész alacsony padlósításában tértek el a sorozattól. Külsőleg a KTNF8-ra hasonlítottak, amiket Németországban KT4D villamosokból alakítottak át.
A villamos főbb jellemzői | |
Gyártás ideje | 1986-1999 |
Darabszám | 205 |
Gyártó | Tatra CKD Prága |
Hossz | 30300mm |
Szélesség | 2480mm |
Magasság | 3145mm |
Tengelycsap távolság | 7500mm |
Tengelyek közti távolság | 1900mm |
Ülőhely | 40-54 |
Összes férőhely | 283 |
Motor típusa | 023 |
Motorteljesítmény | 8x45kW=360kW |
Végsebesség | 65km/h |
Súlya | 38t |
Vezérlőrendszere | TV3 tirisztoros vezérlés |