Tatra KT8D5 villamos


KT8d5

A kezdetek kezdetén 1980-ban a Csehszlovák Közlekedési minisztérium által rendelt villamosoknak két kitételt szabtak. Háromrészeseknek és nyolctengelyeseknek kellett lenniük.
Az első prototípus a KT8D5CS nevet kapta, amiből a CS a Csehszlovák Szocialista Köztársaság CSSR rövidítése. 1984-ben állt forgalomba Prága útjain. A próbák után két évvel a Csehszlovák vállalkozások által gyártott első darabok megérkeztek Prágába, Plzen-be, Kassára, ugyanebben az évben megkezdődött a villamosok sorozatgyártása is. A KT8D5CS villamosokat később eladták Miskolc városának.

1990-ben 45 darab KT8D5K típust szállítottak le az Észak-Kóreai Pjoengjang-ba. A kocsik számozása 1001-től indult.

Egyetlen egy darab KT8D5SU került Moszkvába ami főleg az N1-es vonalon közlekedett. Később Wolgograd-ba került, jelenleg depóban áll, mert nincs pénz a modernizálására.

1998-ban KT8D5N-et rendelt Brno városa. Ezek a középső rész alacsony padlósításában tértek el a sorozattól. Külsőleg a KTNF8-ra hasonlítottak, amiket Németországban KT4D villamosokból alakítottak át.

A villamos főbb jellemzői
Gyártás ideje1986-1999
Darabszám205
GyártóTatra CKD Prága
Hossz30300mm
Szélesség2480mm
Magasság3145mm
Tengelycsap távolság7500mm
Tengelyek közti távolság1900mm
Ülőhely40-54
Összes férőhely283
Motor típusa023
Motorteljesítmény8x45kW=360kW
Végsebesség65km/h
Súlya38t
VezérlőrendszereTV3 tirisztoros vezérlés