MÁV V44 villamosmozdony
A fázisváltós mozdonyok rudazathajtási rendszerének költséges karbantartásának hatására a MÁV 1939-ben megrendelt a Ganz-nál két egyedi meghajtású mozdonyt. Az új tengelyenkénti egy vontatómotorral történő meghajtásnak köszönhetően nagyobb sebesség elérésére nyílt lehetőség, viszont a V40-es pólusszám átkapcsolós vontatómotorjai a nagy méretűknek köszönhetően már nem voltak alkalmazhatók. Ezért a kisebb vontatómotorokhoz a Ganz-Kandó-Ratkovszky féle fázis és periódus-átalakítós rendszert alkalmazták. Az első mozdonyt 1943-ban helyezték üzembe V44 001 pályaszámon. A V44 002 közvetlenül elkészülte után a háborúban bombatámadásban elpusztult, míg a szintén megsérült 001-et 1953-ban selejtezték. A bonyolult mozdonyok túl nehezek és megbízhatatlannak bizonyultak ezért a háború után a további kísérleteket abbahagyták a típussal.
A mozdony főbb jellemzői | |
Áramnem | 16 kV, 50 Hz |
Teljesítménye | 2940 kW |
Tengelyelrendezése | 2'Do2' |
Kerékátmérő hajtott / futó | 1400 / 1040mm |
Szélső tengelytávolság | 14070 mm |
Ütközők közti hossz | 17650 mm |
Legnagyobb magasság | 4650 mm |
Legnagyobb szélesség | 3100mm |
Szolgálati tömege | 144 t |
Végsebesség | 125 km/h |