MÁV M63 dízel-villamos mozdony
A Ganz által kifejlesztett M63-as sorozatot a MÁV rendelte, mert szükségessé vált nagyteljesítményű mozdonyok beszerzése a nagy tömegű gyorsvonatok továbbítására. Az első két prototípus mozdonyt 1970-re készítette el a gyártó. A módosított nullszériás mozdonyok 1975-re kerültek a MÁV-hoz A kedvezőtlen üzemeltetési tapasztalatok, a mozdony bonyolult felépítése és a MÁV villamosítási terveinek köszönhetően a leszállított 10db mozdonyon kívül több megrendelésre nem került sor.
A mozdony főbb jellemzői | |
Tengelyek száma | 6 |
Tengelyelrendezés | Co'Co' |
Nyomtáv | 1435 mm |
Ütközők közti hossz | 19540 mm |
Forgócsap távolság | 10444 mm |
Forgóváz szélső tengelytávolsága | 4200 mm |
Szélső tengelytávolság | 14300 mm |
Legnagyobb magasság | 4220 mm |
Legnagyobb szélesség | 3060 mm |
Kerékátmérő | 1250 mm |
Legkisebb bejárható pályaívsugár | 100 m |
Szolgálati tömeg | 120 tonna |
Legnagyobb tengelyterhelés | 200 kN |
Maximális sebesség | 130 km/h |
Dízelmotor típusa | 18 PA4-185 |
Névleges teljesítménye | 1980 kW (1981-től 2208 kW) |
Névleges fordulatszáma | 1500 fordulat/perc |
Hengerek száma | 18 |
Elhelyezkedésük | V |
Hengerátmérő / lökethossz | 185 / 210 mm |