MÁV M62 "Szergej" dízel-villamos mozdony


A MÁV a vontatás korszerűsítéséhez 1965 és 1974 között 270db normál és 18db széles nyomtávú(a GySEV-nek érkezett még 6 db a típusból) M62-es mozdonyt szerzett be. A mozdonyok üzemeltetésével kezdetben sok probléma merült fel, amit később sikerült a szakembereknek kiküszöbölniük. Ennek köszönhetően 1975-re már ez a sorozat végezte a tehervontatások 40%-át.
A mozdonyokba nem építettek be a személyszállító vonatok továbbításához szükséges vonatfűtési berendezést, ezért ezen igények kielégítésére a MÁV villamos fűtőkocsikat fejlesztett ki.

A mozdony főbb jellemzői
Tengelyek száma6
TengelyelrendezésCo'Co'
Nyomtáv1435 mm
Ütközők közti hossz17550 mm
Forgócsap távolság8600 mm
Forgóváz szélső tengelytávolsága4200 mm
Szélső tengelytávolság12800 mm
Legnagyobb magasság4493 mm
Legnagyobb szélesség2950 mm
Kerékátmérő1050 mm
Legkisebb bejárható pályaívsugár75 m
Szolgálati tömeg116,5 tonna
Legnagyobb tengelyterhelés194 kN
Maximális sebesség100 km/h
Dízelmotor típusa14 D 40
Névleges teljesítménye1472 kW
Névleges fordulatszáma750 fordulat/perc
Hengerek száma12
ElhelyezkedésükV
Hengerátmérő / lökethossz230 / 300 mm