MÁV M62 "Szergej" dízel-villamos mozdony
A MÁV a vontatás korszerűsítéséhez 1965 és 1974 között 270db normál és 18db széles nyomtávú(a GySEV-nek érkezett még 6 db a típusból) M62-es mozdonyt szerzett be. A mozdonyok üzemeltetésével kezdetben sok probléma merült fel, amit később sikerült a szakembereknek kiküszöbölniük. Ennek köszönhetően 1975-re már ez a sorozat végezte a tehervontatások 40%-át.
A mozdonyokba nem építettek be a személyszállító vonatok továbbításához szükséges vonatfűtési berendezést, ezért ezen igények kielégítésére a MÁV villamos fűtőkocsikat fejlesztett ki.
A mozdony főbb jellemzői | |
Tengelyek száma | 6 |
Tengelyelrendezés | Co'Co' |
Nyomtáv | 1435 mm |
Ütközők közti hossz | 17550 mm |
Forgócsap távolság | 8600 mm |
Forgóváz szélső tengelytávolsága | 4200 mm |
Szélső tengelytávolság | 12800 mm |
Legnagyobb magasság | 4493 mm |
Legnagyobb szélesség | 2950 mm |
Kerékátmérő | 1050 mm |
Legkisebb bejárható pályaívsugár | 75 m |
Szolgálati tömeg | 116,5 tonna |
Legnagyobb tengelyterhelés | 194 kN |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Dízelmotor típusa | 14 D 40 |
Névleges teljesítménye | 1472 kW |
Névleges fordulatszáma | 750 fordulat/perc |
Hengerek száma | 12 |
Elhelyezkedésük | V |
Hengerátmérő / lökethossz | 230 / 300 mm |