MÁV M601 dízel-villamos mozdony
Jendrassik György által 1947-ben megtervezett 2000LE nagy teljesítményű dízelmotor 1953-as elkészülte után, a próbapadokon végzett tesztek kedvező eredményei után, megbízták a Ganz gyárat építse be egy mozdonyba. Az M601 (DVM-3) prototípus elkészülte után a tömege (141t) nagyobb volt a hattengelyes mozdonyok megengedett tömegénél, ezért 1-1 futókerékpárt kellett beépíteni a forgóvázaiba. A futópróbákat 1957-ben kezdte meg, az egyik ilyen próbán hajtórúdszakadás következett be a motorba. Mivel a motor javíthatatlanul megsérült és a gyártó nem vállalta újabb darab elkészítését, a sorozatgyártás tervét elvetették.
A mozdony főbb jellemzői | |
Gyártási év | 1957 |
Darabszám | 1 |
Tengelyelrendezés | 1Co'Co1' |
Dízelmotor típusa | XVI Jvf 270/340 |
Teljesítmény | 1470 kW(2000 LE) |
Végsebesség | 100 km/h |
Szolgálati tömege | 140,9 t |