MÁV M61-2001 Krauss-Maffei D66 dízel-hidraulikus mozdony
A mozdonyt a Krauss-Maffei fejlesztette ki a V200-as sorozatából, D66-os néven mutatták be 1957-ben. 1960-ban indították a MÁV pályázatán, a próbamenetei alatt M61-2001 pályaszámon közlekedett. A bonyolult dupla motoros, hidraulikus meghajtásának köszönhetően a vasúttársaság a versenytárs NOHAB cég Di3-as sorozata mellett döntött. A sorozatból végül három darab készült a Jugoszláv vasúttársaság részére 761-001 – 761-003 (D66-001 – D66-003)pályaszámmal, becenevüket II. világháborús partizán hősökről: Dinara, Kozara és Sutjeska-ról kapták. Feladatuk a „Blue train” Tito elnöki vonatának a vontatása volt.
A mozdony főbb jellemzői | |
Tengelyek száma | 6 |
Tengelyelrendezés | C'C' |
Gyártás éve | 1957 |
Gyártó | Krauss-Maffei Németország München |
Forgalom állítva | 1957-05-18 |
Névleges teljesítménye | 1617 kW/2200 hp |
Végsebesség | 120 km/h |
Kerékátmérő | 950 mm |
Szolgálati tömege | 97.8t |
Tengelyterhelés | 16.3t |
Ütközők közti hossz | 20270 mm |
Dízelmotor típusa | 2 x Maybach MD605 (805.5 kW, 1100 hp) |
Kompresszor | Knorr VV 100/100GB |
Hidraulikus váltó | Maybach - Mekydro |
Tengely meghajtás | Maybach C33 V |